Založ si blog

Prečo vidiek

DSC00106Po skončení vysokoškolského života som sa musela rozhodnúť, čo budem ďalej robiť. S odborom, ktorý som vyštudovala, nebola veľká možnosť uplatnenia sa. Ale mám vyštudovaný ešte jeden odbor – kynológiu. Kynológii sa venujem roky. Ako dobrovoľná záchranárka, ako poradkyňa pri všetkom, čo sa týka psov a ako výcvikárka. Vlastného psa som však nemala. Na internáte veľmi nebolo kde. A nechať ho na krku mame a starať sa len cez víkendy nie je správna voľba. Keď chcete mať psa podľa svojich predstáv, musíte s ním žiť 24 hodín denne. A koniec internátneho života mi dal priestor na to, aby som si toho psa mohla zaobstarať. Otázka však bola, kde s ním budem žiť. Pes, ktorého som dostala ako 17 ročná, žil v rodičovskom dome a na výcvik nebol vhodný. Každý sa s ním bavil svojou rečou a nebolo možné si s celou rodinou ujednotiť povely. Preto som vylúčila kombináciu nového psa a bývania s rodičmi. Mala som však príležitosť presťahovať sa do 60 ročného domu po starých rodičoch. 17 rokov v ňom nikto nebýval. Chodievali sme tam len párkrát do roka. Teraz to bola výborná príležitosť osamostatniť sa. Zbalila som si teda pár vecí, sprej na pavúky a išla na prieskum. Po počiatočných upratovacích úpravách som sa celkom zabývala. Domov k mame som sa vracala len raz za tri dni. Ani som sa tu sama nebála. Cez deň som objavovala čaro vidieckeho života a celkom ma fascinovalo objavovanie starých vecí na povale, v pivniciach, v kôlni a všade naokolo. Starý dom s celkom veľkým pozemkom ponúkal veľa možností na nový začiatok. A hlavne na samostatný začiatok podľa vlastných predstáv. Práce okolo domu boli pre mňa úžasným relaxom po stresujúcom štátnicovom období. Založila som si aj malú zeleninovú záhradu. Pestovala som zopár rajčín, zemiaky, šalát, reďkvičku, uhorky. V oknách som mala krásne muškáty, trávnik som udržiavala upravený a dom vyzeral zrazu o niekoľko deiatok rokov mladší a živší. Po pár týždňoch mi pribudla aj nová spolubývajúca – Gaia. Bolo to krásne čierne 7 týždňové šteniatko flat coated retrievera. Nesmierne milé, prítulné, učenlivé, hravé, veselé a presne také, aké by chcel určite každý, kto má rád psy. Vtedy som si uvedomila, že ten krok, keď som sa rozhodla presťahovať do starého domu, bol tým najleším, aký som mohla spraviť. Život na dedinke ma bavil. Každý deň sme s Gaiou chodili na lúku a do lesa hneď nad naším domom. Dopestovali sme si spolu bio zeleninku, ktorá chutila úplne inak ako tá z obchodu. Keď som sa porozhliadla okolo seba, všimla som si, že stále viac mladých ľudí sa sťahuje na vidiek a vracia sa k pôvodnému životnému štýlu. V tejto uponáhľanej dobe to vôbec nie je ľahké časovo zvládať popri zamestnaní, ktoré ľudí vyťažuje časovo a oberá o všetku energiu, ale naozaj sa to dá. Ja som mala zo začiatku šťastie, že som nechodila do práce od rána do večera, ale venovala sa výcviku psov len pár hodín v týždni. Všeko som krásne stíhala a robila si plány na zveľaďovanie svojho malého hospodárstva na nasledujúci rok. Blížila sa prvá zima a ja som musela zaobstarať drevo na kúrenie v peci. Zima bola zaťažkávacia skúška. Sama som musela sekať drevo, kúriť v piecke, ale úspešne som to zvládala. Bola som sa seba celkom hrdá. Na jar k nám pribudol pitbull Rocky a o 4 mesiace malá najdúška túlajúca sa po žilinskom námestí, Zara. Prechádzky po lúke boli zrazu veselšie. A práca okolo domu náročnejšia. Po silnejších dlhodobejších dažďoch vyzeral pozemok okolo domu, ako keby som chovala kone a nie tri psy 😀 Napriek tou by som nemenila ani minútu strávenú v starom dedinskom domceku za nový mestský byt. Ten pocit slobody, vôňa čerstvo pokosenej trávy a kikiríkanie susedinho kohúta namiesto budíka, nenahradí nič. Stojí za to nájsť odvahu a vyskúšať žiť možno ťažším, ale určite obohacujúcejším životom a už teraz viem s určitosťou povedať, že odvážnych mladých ľudí pribúda. V našej ulici sa stavajú dva nové domčeky, v ktorých budú bývať mladé rodinky z mesta.

Dala som sa na boj. .. tak bojujem. .. a bojujem. .. alebo začiatok podnikateľskej kariéry na Slovensku

28.07.2013

Vždy som chcela byť sama sebe pánom. Mať príjem, ktorý sa bude odvíjať od mojej snahy a nie fixný plat u niekoho, kto si jedného pekného dňa povie, že nemá na výplaty. Keď si na seba nezarobím sama, tak aspoň budem vedieť, že to je mojou nešikovnosťou a nie preto, že ma niekto nevyplatí. Som človek, ktorý si potrebuje posúvať ciele vyššie a vymýšľať stále nové [...]

Ako zachrániť vtáčika

27.07.2013

V jedno pekné popoludnie na začiatku júla sa v zemiakovom záhone na mojej záhrade objavilo malinké čierne čudo podobné kuriatku. Hmm, asi drozdík vypadnutý z hniezda. Ale ani v ríbezľových kríkoch, ani na stromoch hrušiek som žiadne hniezdo nenašla. A vtáčik stráááášne pišťal a naokolo neboli ani jeho rodičia, ani nič, čo by nasvedčovalo tomu, že má šancu to [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 9970x
Priemerná čítanosť článkov: 3323x

Autor blogu

Archív